Zgodbe o uspehu podjetnic AWE 4.0 in ključna pridobljena znanja

Prestavljamo vam 10 zgodb o uspehu in ključna znanja, ki so jih podjetnice pridobile v programu AWE.

Eva Esih – PsyBit

Ko se je Eva Esih s svojo ekipo prijavila v program AWE, je bilo podjetje PsyBit predvsem storitveno. AWE pa jim je odprl popolnoma novo pot.

»Program mi je naredil pravi mentalni preklop – začela sem razmišljati, kaj lahko digitaliziramo, kako lahko vključimo umetno inteligenco. In prav AWE je pripomogel k temu, da danes nismo več samo storitveno podjetje, ampak smo razvili Jobbit, prvega AI asistenta za zaposlovanje v Sloveniji, morda celo v Evropi.«

Eva priznava, da je bila vključena že v več podjetniških programov, a je bil AWE zanjo edinstven – zaradi ženskega podjetniškega okolja.

»Podjetništvo je pogosto moški svet. A tukaj je bila močna, podporna skupnost žensk. Pogrešamo to. Zato podpiram tovrstne programe – ker nam dajejo prostor, da rastemo kot podjetnice.«

AWE ji je dal tudi pomembna orodja za strateški razvoj podjetja: pomen raziskave trga, testiranje idej in izogibanje najpogostejšim pastem.

»Prevečkrat se nam zdi, da bo nekaj uspešno, ker je ideja super – ampak če trg za to ne plača, ni prihodka. Market fit preverjanje je ključno. Mentorji nam lahko pomagajo pri tem in nas rešijo številnih napak, ki so jih sami že naredili.«

Danes Eva s svojo ekipo načrtuje širitev podjetja na mednarodne trge. Jeseni načrtujejo prodor v Nemčijo, v enem letu na ameriški trg, dolgoročno pa želi, da PsyBit postane globalno prepoznaven.

»To je odprta skupnost, kjer vsako vprašanje šteje. AWE te sprejme, te opolnomoči in ti pomaga rasti. In za vsak ‘zakaj’ najdeš tudi ‘kako’.«

Ključna pridobljena znanja:

  • Podpora, povezovanje in občutek skupnosti.

  • Ključna vloga mentorstva in izmenjave izkušenj.

  • Razumevanje trga in preverjanje potreb uporabnikov.

Antonina Rome – Bioresona

Antonina Rome je zdravnica in ustanoviteljica Bioresona, štiristebrnega sistema, ki združuje znanje, tehnologijo, terapije in franšizing v okviru bioresonance. V podjetniški program AWE se je vključila, ker je čutila potrebo po jasnosti in strukturi – kljub temu, da je že vodila kar štiri poslovne enote.

»Ko sem prišla, sem bila v kaosu. Zgradila sem štiri sisteme – ampak kako jih zdaj voditi? Potrebovala sem nekoga, da me ‘posortira’. AWE mi je dal točno to.«

Z izkušnjami mentoric in podjetnic je dobila jasnost, kako usmeriti svojo kreativno energijo in postaviti vizijo za vsako enoto posebej. Danes že načrtuje digitalizacijo, vstop na tuje trge, in pogovore o franšizingu v Italiji in Veliki Britaniji.

Antonina danes navdihuje z jasnim sporočilom: »Če imaš strast, začni takoj. Pusti se voditi, ne delaj vsega sama. S pravim okoljem dobiš krila – še večja krila.«

Ključna pridobljena znanja:

  • Jasnost in osredotočenost pri razvoju podjetniške ideje.

  • Postavljanje jasne vizije in ciljev.

  • Podpora in energija skupnosti.

Tjaša Štebe – Codex Technologies

Tjaša Štebe je direktorica podjetja Codex Technologies, ki skrbi za vzdrževanje osebne varovalne opreme gasilcev – vsega, kar gasilci nosijo na sebi. Od čiščenja, pregledov do popravil – njihova naloga je jasna: zagotoviti, da oprema deluje, ko je to najbolj potrebno. In to lahko izvajajo tudi uradno, kot pooblaščeni serviserji vseh ključnih proizvajalcev v Sloveniji.

»V zadnjem letu smo vzpostavili popolno mrežo, postavili dobro bazo in se preselili na večjo lokacijo. Zdaj imamo prostor in kapacitete, da gremo še naprej – in pridobimo nove tržne deleže.«

AWE program je bil za Tjašo predvsem prostor podpore, znanja in kolegialnosti. Kot ženska, ki deluje v izrazito moškem sektorju, ji je bila skupnost AWE še posebej dragocena.

»Fino je bilo slišati izkušnje drugih žensk – kdaj ti je lažje, ker se razumeš na nek drug način. Mentorstvo, podpora, to, da si lahko postaviš vprašanja, četudi se ti zdijo “neumna”. To mi je bilo res pomembno.«

Zase pravi, da se je naučila ene ključne stvari: da ne moreš vedno vsega vnaprej vedeti in rešiti – včasih moraš preprosto stopiti in iti.

V prihodnosti želi s svojo ekipo osveščati gasilsko skupnost o pomenu ustreznega vzdrževanja opreme ter o tem, kaj vse je pomembno pri varnosti na terenu.

»Delamo nekaj, kar ima pomen. Nekaj, kjer čutiš, da postavljaš nove standarde. Da gradiš nekaj, kar ni bilo tam že stokrat prej. To mi res ogromno pomeni. Ponosna sem na to, kar ustvarjamo.«

Ključna pridobljena znanja:

  • Zaupanje v lastno vodenje in podjetje.

  • Pomen postavljanja vprašanj.

  • Podpora v pretežno moškem sektorju.

Nina Ozmec – Finnia

Nini je dal program AWE dal nekaj, kar je prej pogrešala – jasnost in usmeritev. Svojo podjetniško pot je začela z uvozom inovativnih izdelkov iz Luksemburga, zdaj pa se usmerja v tisto, kar si je od nekdaj želela – razvoj lastnih izdelkov in blagovne znamke.

»Prej sem precej tavala. Nisem bila čisto prepričana, kaj si želim – AWE pa mi je prinesel večjo jasnost. Ko imaš cilj v glavi bolj jasen, je tudi pot veliko lažja.«

Nina je v programu našla tisto, kar je prej pogrešala: znanje, skupnost, mentorstvo in predvsem – občutek, da nisi sam.

»Podjetništvo ni enostavno, sploh če se učiš sproti. Ampak s pravo podporo je vse lažje. Nekoga vprašati, nekomu zaupati, se zanesti – to je neprecenljivo.«

Njena vizija je jasna: razvijati lastne izdelke, širiti znamko v tujino in zgraditi podjetje, ki bo raslo skupaj z njo.

»Prej sem tavala sem ter tja, zdaj pa vem, kam grem. Ko imaš enkrat cilj v glavi bolj jasen, je tudi pot do tja veliko lažja.«

Poleg poslovnega znanja ji je AWE prinesel tudi izkušnjo skupnosti, podporo in drugačen način razmišljanja o podjetništvu. Spoznala je, kako raznolike so lahko podjetniške poti – od skaliranja do deskaliranja, od razširitve na tuje trge do poglobitve znamke.

»Okoli sebe nimam veliko podjetnikov, še manj uspešnih. AWE mi je dal ravno to – mentorstvo, druženje, podporo ljudi, ki razumejo tvoje izzive. To je neprecenljivo.«

Nina vidi prihodnost v razvoju svoje blagovne znamke in širitvi v tujino ter širitev asortimana izdelkov.

Ključna pridobljena znanja:

  • Jasnost in osredotočenost pri razvoju ideje.

  • Podpora, mentorstvo in občutek skupnosti.

  • Razumevanje podjetniških poti in postopkov.

Nika Mlinarič Hribar – Snowboard Games

Nika Mlinarič Hribar je po izobrazbi fizik, a ob petkih zamenja laboratorij za svet družabnih iger. Skupaj s partnerjem vodi Snowboard Games, založbo za namizne igre. Njuna prva Kickstarter kampanja je postala šesti največji slovenski projekt po številu podpornikov – a pot ni bila vedno lahka.

AWE je zanjo predstavljal priložnost, da podjetje še bolje strukturira in postavi temelje za dolgoročno rast.

»Prišli smo iz zelo uspešne prve kampanje in manj uspešne druge. Zato sem želela bolj jasno razumeti, kako postaviti podjetje, ki bo vzdržno in organizirano – AWE mi je to dal.«

Nika pravi, da so bile poleg znanja največja vrednost programa druge podjetnice, z njihovimi izkušnjami, zgledi in iskrenostjo.

»Vsakič, ko sem odšla s srečanja, sem bila napolnjena z energijo in novimi idejami. Ženske, podpora in pozitivna energija – to mi je dalo dodatni zagon.«

Cilj ekipe Snowboard Games je postati resna založba namiznih iger, izdajati tudi igre drugih avtorjev in okrepiti prodajne poti zunaj Kickstarterja.

Ključna pridobljena znanja:

  • Postavljanje poslovne strukture in strategije.

  • Vrednost podjetniške podpore in energije.

  • Gradnja dolgoročne vizije.

Nataša Kovačič – natcosmetics

Nataša Kovačić se ukvarja z naravno kozmetiko. V program AWE je vstopila z že oblikovano blagovno znamko, a že kmalu odkrila čisto nov potencial – formuliranje in proizvodnja izdelkov za druge, t. i. private labeling.

»Takoj na začetku smo se punce super ujele. Hitro smo slišale druga drugo in kar tri podjetnice so me že v prvih mesecih same poiskale, ker so potrebovale točno to, kar sem znala ponuditi. Tako so nastali naši prvi skupni produkti.«

AWE je zanjo pomenil veliko več kot zgolj podjetniško znanje – bil je varen prostor povezovanja, zaupanja in skupne rasti.

»Če si sam, se zlahka začneš spraševati, ali zmoreš. Zato je tako pomembno, da najdeš skupino, ki te razume in ti stoji ob strani – tudi če niso z istega področja. Povezanost, podpora, women power – to je AWE.«

Ob tem pa je izpostavila še eno ključno podjetniško vrednoto: vztrajnost.

»Pot je vijugasta. Nič ni čisto ravno. Ampak če si vztrajen, prideš do cilja – tudi če počasneje.«

Natašina vizija je jasna: širitev na evropske trge, rast prepoznavnosti in oblikovanje velike kozmetične hiše, ki bo znana po eni stvari – da ustvarja izdelke, ki resnično delujejo.

Ključna pridobljena znanja:

  • Odkrivanje poslovnega potenciala in pozicioniranje.

  • Vztrajnost na podjetniški poti.

  • Moč povezovanja in sodelovanja.

Mina Lunder – Magic Gardens

AWE program je bil zanjo prelomna točka – notranja in poslovna.

»Prišla sem noter kot en človek in odhajam ven kot drugačen. Dobila sem več poguma, več jasnosti in predvsem – večjo sliko. Zdaj vem, kam grem in na koga se lahko obrnem, ko rabim pomoč.«

Program ji je pomagal razumeti, da je že dosegla določen nivo in da je pripravljena narediti korak naprej. Danes s soustanoviteljico ustanavlja podjetje Magic Gardens d.o.o., ki bo združil širšo ekipo in poenotil vse pod eno streho.

»Prej sem bila s.p., sama, z zunanjo ekipo. Zdaj pa ustvarjamo pravo podjetniško zgodbo – skupino šestih do osmih sodelavcev in popolnoma nov način dela. To sem si želela že dolgo.«

Za Mino je bila ključna tudi podpora skupnosti AWE. Energija, povezanost in odprtost, ki jo je našla v CEED-u, je za njo nekaj izjemnega.

»Tukaj sem prvič res začutila pravo skupnost. Vsi imamo svoje padce, a tukaj ni primerjav, samo podpora. Vsaka je nekje na svoji poti in vedno je nekdo, ki je bil že tam, kjer si ti – in ti lahko pomaga. In to je neprecenljivo.«

Mina danes stoji bolj samozavestno, pogumno in s podporo ob sebi – pripravljena, da Magic Gardens preraste v novo, večjo zgodbo.

Ključna pridobljena znanja:

  • Osebna rast in pogum za širitev.

  • Razumevanje organizacijske strukture.

  • Vloga skupnosti pri rasti.

Marjetka Kramžar – Premagovanje strahu za volanom

Marjetka Kramžar pomaga ljudem premagati strah pred vožnjo. Njeno delo je edinstveno – združuje vlogo učiteljice vožnje in osebe z lastno izkušnjo paničnih napadov. S tem pristopom daje svojim strankam nekaj več: razumevanje, potrpežljivost in resnično podporo.

»Delam kot učiteljica, a tudi kot nekdo, ki ve, kako je, ko te je strah sesti za volan. In ravno zato lahko resnično pomagam.«

V AWE programu je zanjo največ pomenila skupnost žensk – podjetnic, ki se podpirajo, si upajo biti iskrene in ki drug drugi pomagajo rasti.

»Biti v okolju žensk, kjer se spodbujaš in tudi zdravo soočaš s kritikami – to je nekaj posebnega. Največji preskok zame je bil spoznanje, da tudi, če se ustaviš, ni konec sveta. To ni poraz, to je hibernacija – zalet za naslednji skok.«

Mentorstvo ji je pomagalo, da je začela cilje zastavljati bolj strukturirano. Sprva se je upirala načrtovanju po KPI-jih, a danes je hvaležna za ta preskok.

»Na tabli imam zapisane cilje. Vem, da jih bom dosegla – v svojem tempu.«

Marjetka danes ve, kaj si želi: manj delati, več časa imeti za družino in osebno rast. Želi ustvariti sistem, ki bo deloval tudi takrat, ko si bo privoščila dopust.

»Ženske podjetnice smo pogosto premalo cenjene. A v takšni skupnosti se opogumiš. Se postaviš pokonci. Si obuješ visoke pete – in si dovoliš leteti.«

Ključna pridobljena znanja:

  • Sprejemanje lastnega ritma v podjetništvu.

  • Postavljanje ciljev in strukturiranje.

  • Podpora ženskega podjetniškega okolja.

Kaja Uršič – Takomehko

Kaja Uršič je ustvarjalka in ustanoviteljica blagovne znamke Takomehko, ki oblikuje in izdeluje velike, unikatne okrasne blazine nenavadnih, igrivih oblik. Njeni izdelki pritegnejo s svojo nežnostjo in karakterjem – in podobno kot njene blazine, tudi Kaja skozi podjetništvo gradi svojo zgodbo z občutkom, a hkrati pogumno.

»Pri sebi sem se začela spraševati, na kaj dajem preveč poudarka – in na kaj bi ga morala dajati več. AWE mi je dal miselni preskok. Vse skupaj je bil zame en velik vpogled.«

Največ so ji pomenila druženja z drugimi podjetnicami in podpora mentorice Mire Koporčić Veljić, ki je hitro začutila njen brand in ji dala konkretne, usmerjene nasvete.

»Zelo dobra mentorica. Res je razumela moj brand. Zdaj pa je čas, da začnem to, kar sem se naučila, tudi implementirati.«

AWE ji je pomagal predvsem pri postavitvi strukture – pri razmisleku o tem, kdo je njena stranka, kaj pravzaprav sporoča, in kako se sploh lotiti podjetniške poti. Kaja priznava, da je prej začenjala z napačnega konca – z evidencami in postopki – namesto z bistvom.

»Na začetku sploh ne veš, kje začeti. V resnici pa je najbolj pomembno, da veš, kdo si in kaj počneš.«

Danes je pripravljena narediti korak naprej. Morda nekoliko počasneje, a zavestno in z jasnim ciljem: ustvarjati prepoznavno, mehko in srčno zgodbo, ki je tako edinstvena kot njeni izdelki.

Ključna pridobljena znanja:

  • Definiranje ciljne skupine in komunikacije.

  • Strukturiranje poslovne ideje.

  • Mentorstvo in podpora skupnosti.

Špela Berlič – Loomp

Loomp je srčno družinsko podjetje treh sester, ki ustvarjajo opremo za pse in muce, vodijo pasji salon in trgovino v Trzinu. A za Špelo Berlič, eno od ustanoviteljic, je bila pot do današnje točke prepletena tudi z dvomi, negotovostjo – in izjemnim pogumom.

»Bila sem res v dvomih. Dve leti nazaj smo doživele grenko izkušnjo in dolgo časa smo se pobirale. AWE je bil zame osebni preboj – in poslovni.«

Program ji je dal novo motivacijo, energijo in zavedanje, da ženske podjetnice pogosto nosijo več vlog – a ravno zato se lahko druga z drugo lažje povežejo, slišijo in podprejo.

»Pogovarjale smo se o izzivih, ki jih moški morda ne razumejo enako – in to je tisto, kar rabi vsaka podjetnica. Občutek, da nisi sama. Da se lahko odpreš in skupaj iščemo rešitve.«

Danes ima Špela s sesterami jasen cilj: širitev v tujino, odprtje novih pasjih salonov in prodor njihove opreme za ljubljenčke tudi v sosednje države.

»Imamo visoke cilje. Želimo si, da Loomp postane ime, ki ga nosijo kužki tudi onkraj naših meja.«

Skupnost AWE ji je pomagala, da verjame, da je to mogoče – s podporo, znanjem in pravim zagonom.

Ključna pridobljena znanja:

  • Obnovitev samozavesti po težki izkušnji.

  • Povezovanje z drugimi podjetnicami.

  • Strategija za širitev v tujino.

 

Previous
Previous

Spoznajte podjetnice AWE 4.0, njihove preskoke, kaj jim je dal AWE program in kaj so njihovi naslednji koraki

Next
Next

Zaključek AWE 4.0: 38 podjetnic, 4 prebojnice in nova generacija podjetniške samozavesti